Veel (startende) ondernemers beginnen met het bijhouden van hun verkopen en inkopen in Excel, omdat ze dit pakket al in meer of mindere mate beheersen. Excel is uitermate geschikt om transacties vast te leggen en deze vervolgens helder te presenteren in overzichten en grafieken.
Boekhouden in Excel is speciaal ontwikkeld voor de zelfstandige ondernemer, die de behoefte heeft om:
- zelf zijn administratie op eenvoudige manier te kunnen doen en
- direct inzicht wil hebben in zijn financiën aan de hand van duidelijke overzichten.
Meer dan 28 jaar ervaring als controller, boekhouder én Excel specialist staan aan de basis van de meest complete Excel boekhouding pakketen.
Dit zie je direct terug in de consistente vormgeving en heldere overzichten en rapportages. Allemaal gemaakt zonder macro’s!
Sommige Excel boekhouding oplossingen bieden de mogelijkheid om in- en verkoopfacturen te verwerken, maar beschikken niet over goede rapportages. Een winst- en verliesrekening is wel aanwezig, maar de wettelijk verplichte balans ontbreekt. Ook de balans is toch echt nodig bij de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers! Andere pakketten bieden wel een balans, maar kennen een slordige opmaak en/of onoverzichtelijke rapportages. Of je kunt er geen facturen meemaken.
Met Boekhouden in Excel kan dit allemaal wel. En nog veel meer!
Vraag je dus ook het volgende af bij het nemen van je beslissing:
- Wordt de balans ook opgesteld?
- Zit er ook een uren- en kilometeradministratie in?
- Kan ik er verkoopfacturen mee maken?
- Is het mogelijk om mijn voorraad te beheren?
- Krijg ik duidelijke overzichten, zoals een dashboard, statistieken…?
- Hoeveel administraties kan ik er mee doen?
Bekijk snel het overzicht van de alle functionaliteiten van Boekhouden in Excel!
Verschillen met EasyAdmin en ander boekhoudpakketten in Excel
Lees in dit artikel wat de belangrijkste verschillen zijn met EasyAdmin en andere boekhoudpakketten in Excel.