Een blijvende onderneming

Een blijvende onderneming

2013 is, tot nu toe, een geweldig jaar geweest voor Boekhouden in Excel. We hebben meer dan 2.000 betalende klanten. We hebben meer dan 50 spreadsheets gelanceerd en ons supportteam is uitgebreid.

Al met al, onze organisatie ziet er zeer gezond uit…

We willen geweldige producten blijven maken, met nog betere ondersteuning en uw verwachtingen overtreffen. Ons doel is om waardevolle administratie- en rekentools voor ondernemers te maken op de meest authentieke en innovatieve manier.

Hiervoor is een blijvende onderneming nodig met een ander business model. Op die manier zijn we er zeker van dat we er over 5 jaar nog zijn om jullie te ondersteunen.

Om dat te bereiken, maken we enkele gewaagde, maar belangrijke en goed gemotiveerde wijzigingen.

In het kort

  • We voeren een nieuw licentiesysteem in
  • We laten het onbeperkt aantal administraties vallen in ruil voor drie andere opties, te weten: 2 administraties, 5 administraties en 10 administraties
  • We maximaliseren gratis updates, ondersteuning en downloads tot een jaar na aankoop (met uiteraard de mogelijkheid om deze te verlengen tegen sterk gereduceerd tarief)

Laten we eens in iets meer detail kijken naar elk van deze veranderingen.

Nieuw licentiesysteem

Vanaf versie 2.13 voeren we een nieuw licentiesysteem in. Dit betekent dat je voor ieder boekjaar een nieuwe activatiecode aanvraagt voor elk van je administraties. In de praktijk kun je met je eerste aankoop wel gelijk de administratie van twee boekjaren bijhouden. Als je bijvoorbeeld de Premium Edition koopt op 1 november 2013 voor € 97, dan vraag je direct na aankoop je activatiecode voor 2013 aan en vóór 31 oktober 2014 vraag je de activatiecode voor 2014 aan. Je licentie verleng je vóór het verlopen van je abonnement tegen het gereduceerde tarief. In dit geval dus vóór 31 oktober 2014. Anders moet je weer een nieuwe licentie kopen tegen de volledige prijs.

Drie nieuwe opties

In het verleden boden we ongelimiteerd gebruik van Boekhouden in Excel aan. We hebben besloten om dit niet meer beschikbaar te stellen. We hebben dit vervangen door 3 opties.

Vanaf nu kun je kiezen tussen een licentie voor 2 administraties, 5 administraties of 10 administraties.

  • Kies aantal licenties

  • 2 adm.2 adm.
  • 5 adm.5 adm.
  • 10 adm.10 adm.
  • Voor de meeste ZZP'ers is dit genoeg

    Optimaal

  • VIP

    Edition

  • 2 adm.€ 197
  • 5 adm.€ 237
  • 10 adm.€ 267
  • Compleet

  • Ultimate

    Edition

  • 2 adm.€ 117
  • 5 adm.€ 157
  • 10 adm.€ 187
  • Uitgebreid

  • Premium

    Edition

  • 2 adm.€ 97
  • 5 adm.€ 137
  • 10 adm.€ 167
  • Basis

  • Standard

    Edition

  • 2 adm.€ 77
  • 5 adm.€ 117
  • 10 adm.€ 147

(Dit betekent dat als je Boekhouden in Excel wilt gebruiken voor 3 administraties, je dan een licentie koopt voor 5 administraties.)

Maximaliseren gratis updates, ondersteuning en downloads tot een jaar na aankoop

Voor iedere licentie die je koopt kun je jouw producten downloaden, krijg je alle updates gratis en ontvang je ondersteuning voor een heel jaar.

Na een jaar, is het noodzakelijk om je licentie te verlengen om updates, ondersteuning en activatiecodes voor het nieuwe jaar te krijgen. Dit kan tegen een sterk gereduceerd tarief van de productprijs (tussen de 29% en 47% afhankelijk van de versie).

De onderstaande tabel toont de verlengingskosten van de diverse licenties.

  • Kies aantal licenties

  • 2 adm.2 adm.
  • 5 adm.5 adm.
  • 10 adm.10 adm.
  • Voor de meeste ZZP'ers is dit genoeg

    Optimaal

  • VIP

    Edition

  • 2 adm.€ 57
  • 5 adm.€ 77
  • 10 adm.€ 97
  • Compleet

  • Ultimate

    Edition

  • 2 adm.€ 47
  • 5 adm.€ 67
  • 10 adm.€ 87
  • Uitgebreid

  • Premium

    Edition

  • 2 adm.€ 37
  • 5 adm.€ 57
  • 10 adm.€ 77
  • Basis

  • Standard

    Edition

  • 2 adm.€ 27
  • 5 adm.€ 47
  • 10 adm.€ 67

(Een jaar extra licenties, updates en ondersteuning voor 2 administraties kost dus €27 oftewel 35% van de reguliere productprijs. Slechts  €2,25 per maand!) 

Hoe zit het met mijn vorige aankopen?

Elke aankoop vóór vandaag blijft in het nieuwe systeem bestaan met toegang tot ondersteuning en updates. Oudere versies van Boekhouden in Excel (t/m v2.12) kun je gewoon conform de oude voorwaarden blijven gebruiken voor al je administraties. Echter na 2 jaar worden deze versies niet meer ondersteund.

Waarom deze verandering?

De afgelopen jaren zijn we volwassen geworden als bedrijf. Wat begon als een uit de hand gelopen hobby is uitgegroeid tot een bedrijf dat meer dan 2.000 betalende klanten bedient.

We hebben heel veel in deze tijd geleerd. Ondanks dat de reis niet geheel zonder hobbels verliep, zijn we erg blij met de manier waarop we zijn gegroeid.

Een van de dingen die we in de afgelopen 2 jaar hebben geleerd, is dat ons business model niet houdbaar is. Vooral omdat we dit oorspronkelijk hadden bedacht in 2010. Met andere woorden, de manier waarop we onze prijzen vaststellen, onze ondersteuning aan jou verlenen, en hoe we onze producten onderhouden is allemaal gebaseerd op overwegingen en gegevens uit 2010.

Ik deel graag met jullie onze interne overwegingen & argumentatie in het maken van deze veranderingen.

  • Dit gaat over geld. Er is geen manier om dit te verzachten. De waarheid is dat deze veranderingen bedoeld zijn om onze winstgevendheid te verhogen.
  • We zijn van mening dat een grotere winstgevendheid ons een beter en meer bestendig bedrijf maakt in de toekomst. Dit betekent dat we ervoor kunnen zorgen en met 99,9% zekerheid kunnen garanderen dat we niet elk moment kunnen verdwijnen. Je kunt onze producten vandaag kopen en er zeker van zijn dat we er over 5 en 10 jaar nog zijn om jullie en onze producten te ondersteunen.
  • De echte vraag is wat we kunnen doen met deze toegenomen winstgevendheid en verbeterende operationele marges. Voor ons, zijn er twee gebieden die meer investeringen verdienen: 1) het creëren van meer innovatieve producten en 2) het verschaffen van waanzinnig goede, snelle en behulpzame ondersteuning aan de gebruikers van Boekhouden in Excel.
  • We hebben geconstateerd dat de enige manier om alle binnenkomende hulpvragen consequent snel en nauwkeurig te beantwoorden is om een groter support team te huren. Hierbij is een menselijke schaalfactor betrokken en dat vergt geld.

Een voorbeeld

Boekhouden in Excel is enkele jaren geleden uitgebracht. We hebben honderden ontwikkeluren gestoken in dit geweldige product. En we hebben heel veel hulpvragen beantwoord en opgelost. We hebben het aantal hulpvragen in nog geen 9 maanden tijd zien verdubbelen!

Als je Boekhouden in Excel had gekocht toen het oorspronkelijk werd uitgebracht in 2011, zou je € 58 hebben betaald. Die aankoop stond je toe om Boekhouden in Excel te gebruiken voor zoveel administraties als je wilt.

In diezelfde tijd, heb je minstens één hulpvraag ingediend per administratie per jaar. We weten dat de gemiddelde hulpvraag ons € 10 kost. Als je Boekhouden in Excel gebruikt voor twee administraties dan hebben de hulpvragen ons tot nu toe al € 50 (2,5 jaar x 2 x € 10) gekost.

Als wij ook nog eens 20% provisie (€ 11,60) aan onze verkooppartner moesten afdragen, omdat je via zijn link Boekhouden in Excel hebt gekocht, dan levert die aankoop tot nu toe een verlies op van € 3,60 (€ 58 – € 11,60 – € 50) en dan gaat de formule helemaal scheef.

Je bent er ongetwijfeld mee eens dat bovenstaand voorbeeld geen gezonde situatie is. Onze harten zitten op de juiste plaats en ons ultieme doel blijft bestaan: kleine ondernemers leren zelfstandig hun boekhouding te doen met behulp van Excel.

Door het verbeteren van ons business model, zijn we van mening dat we dit kunnen blijven doen terwijl we groeien. En wat nog belangrijker is, we kunnen dit blijvend doen zonder de dreiging dat we er mee moeten stoppen.

Een blijvende onderneming

4 Reacties aan “Een blijvende onderneming”

  1. unitedpeople@upcmail.nl 12 december 2013 at 20:45 #

    Geachte Ls,
    verzorgen jullie ook ib aangifte .
    mvg andre

    • Stephan Zwanikken 12 december 2013 at 20:56 #

      Beste Andre,

      Jazeker!
      We bieden sinds kort een full service concept aan.
      Zie ook: http://www.zzpadmin.nl/

      Dat is inclusief:
      – controle van je boekhouding
      – jaarafsluiting plus jaarrekening
      – opstelling ib-aangifte
      – gratis live training
      – vele bonussen en extra’s.

  2. margot@margotdeheide.nl 28 december 2013 at 22:44 #

    Beste,

    Ik heb begin 2013 de basis variant gekocht en wil nu overstappen naar de premium variant. Kan dat nu tegen de verleningsprijs van 37.-?

    Met vriendelijke groet,

    Gerard

Geef een reactie

error: Let op: Deze inhoud is beschermd!!

De waardering van www.boekhoudeninexcel.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.5/10 gebaseerd op 44 reviews.

Login